(16) Viaţă de căine

                           lui T. Băsecu, S. Oprescu şi altora…

Un căţel cu părul creţ

Printre câini un cărturar,

Lătrase odată îndrăzneţ,

În audienţă la primar:

 

– Ce aveţi dom’le cu noi,

Cu viaţa noastră de câine?..

Noi umblăm flămânzi şi goi,

Trăind de azi pe mâine.

 

Urlatu’ la lună ne-aţi interzis,

Făcând din asta o dramă…

Să ştiţi că vom scrie la Paris,

La scumpa noastră mamă.

 

Nu ne lăsaţi nici un moment,

De parc a-ţi fi  turbaţi,

Lătraţi mai rău ca-n parlament

Şi vreţi să-ne castraţi!..

 

Uitaţi că v-am fost de folos?..

Noi v-am învăţat de toate:

Cum se luptă după os

Şi muşcatul pe la spate…

 

Primarul spuse apăsat:

– Să ştiţi, eu nu-s de vină…

Cât am putut, eu v-am tăiat

Frunze pentru cină !..

 

Morala:

 

De ucizi căinii la grămadă,

S-ar putea ca să te frigi,

De nu rămâne nici o coadă,

Unde mai găseşti covrigi?…

Lasă un răspuns

