Bunicul

 

Soarele se rostogolea pe cer de-a dura aruncând, pe furiș, printre frunzișul nucului valah câte o ocheadă în curtea noastră.

Noi, eu cu Ionică, vărul meu, încercam să prindem, cu privirea, iepurașii strălucitori ai razelor de soare ce săreau de pe o frunză pe alta.

«Soarele este gospodarul ceriului.», deseori ne spunea, bunicul Niculae purtând pe umerii săi gârboviți istovirea dimineților, în care asculta şuieratul coasei prin iarba înrourată.

– Acum, bunicul doarme, a istovit și se hodinește un pic, iar voi mergeţi colo sub nuc, la umbră și jucaţi-vă!, ne-a spus mama. Avea ochii plânși și părul despletit.

– De ce sunteți tristă şi cernită, mamă? (aşa îi spuneam eu mamei – dumneavoastră).

– Hai, hai mergeți şi jucați-vă, bunicul doarme. Ne-a şoptit tristă.

Numai noi eram veseli. Am fugit să scoatem turma, de nuci verzi, la păscut.

Bunicul ne certa: «E păcat să rupeți nucile verzi». Dar acum bunicul dormea, iar noi pășteam nucile și ne uitam pe furiș spre spre pârleazul răstignit, peste care tot treceau spre curtea noastră femei cernite. Toate erau cernite și triste, numai noi eram veseli.

– Bă-r-r, bă-r-r, bă-r-r oiță, bă-r-r! Mânam, turma de nuci verzi la adăpat, iar de după casă: «cioc-boc, cioc-boc, cioc-boc…»

– Meșteresc o căsuţă pentru bunicul vostru… ne spuse zâmbind trist, nenea cu barbă, ținând în mână un ciocan, deşi noi nu l-am întrebat nimic.

– Minte, hai să plecăm de aici! mă trage de mânecă Ionică. Ce fel de căsuță e aceea… fără uși, fără ferestre?…

– Ha-ha-ha!.. am râs veseli.

– E un joc de-al lor. Tare ciudat se mai joacă oamenii mari. îmi explică Ionică, apoi fugim la turma noastră de nuci. Până se trezește bunicul, ne vom juca pe săturate.

– Bă-r-r, bă-r-r, bă-r-r oiță, bă-r-r! mânam, turma la adăpat, iar de după casă: «Cioc-boc, cioc-boc, cioc-boc…»

@Mihai Hafia Traista

2 comentarii (+add yours?)

  1. randunicainzbor
    Oct 08, 2013 @ 18:06:20

    Domnule Mihai,aveţi atâtea poveşti care stau în inima dumneavoastră ca nişte pietre nestemate…Vă mulţumesc pentru lumea în care intru şi eu să le culeg…!

    Răspunde

Lasă un răspuns

