Eveniment de Olt

 
Publicat: marţi 24.09.2013
 

Trupa de teatru slătineană va prezenta „Ibovnice cu ochi de Maramureş“, scris de Mihai Hafia Traista. Este pentru prima dată când actorii trupei de teatru „PROART Slatina 2010“ susţin un spectacol în afara graniţelor ţării, regizorul piesei, Nicu Popa, sperând că participarea va reprezenta o frumoasă carte de vizită a Oltului şi a României. 
„Noi am avut puţin noroc în sensul că piesa aceasta nu am pus-o în scenă cu gândul că ea ne va fi cheia de deschidere a porţilor spre afară. Am pus-o în scenă pentru că ne-a plăcut graiul, portul. (…) Acceptul domnului Mihai Hafia Traista de a ne permite să jucăm acest spectacol iată unde ne-a adus, la doar doi ani de la punerea în scenă a acestei piese. Eu zic că vom reprezenta o frumoasă carte de vizită a Oltului peste hotare. Toate spectacolele puse de noi în scenă sunt mai aproape de graiul oltenesc, dar piesa aceasta a fost alegerea celor de acolo. Eu zic că este meritoriu că nişte olteni promovează tradiţiile şi graiul maramureşean, şi, poate cine ştie, mâine – poimâine nişte maramureşeni se vor trezi că vor juca spectacole olteneşti“, a declarat regizorul Nicu Popa. 
Din distribuţia piesei de teatru fac parte actorii: Dana Mitru – care interpretează rolul Floarei, Luminiţa Mişu, alias Iza, Valerica Predescu – baba Dragutina, Nicolae Tony Dincă – Ionaşcu, Remus Alexandru Iordache – Lupu, Cristi Mihai Călătoru – Codru Topor. „Suntem mândri să participăm la acest festival şi suntem siguri că acolo inimile românilor vor fi deschise aşa cum sunt şi ale noastre. Vreau să spun că într-un alt spectcol susţinut în Republica Moldova am trăit un sentiment unic în viaţă, când, în momentul în care am prezentat trupa de dans a României, toată lumea s-a apropiat de scenă şi a început să plângă. Erau inimi de români.  Sunt sigură că şi în Italia vom avea parte de aceleaşi emoţii şi vom bucura inimile românilor de acolo“, a declarat Valerica Predescu.  
Alături de trupa de teatru la Milano vor mai pleca şi unii dintre cei mai reprezentativi meşteri populari din judeţul Olt: Ionel Cococi, Dumitru Liceanu, Ştefan Truşcă.

 
Autor articol: Ana-Maria POPA
Comments are closed.

